onsdag 17 juni 2009

Orkar fortfarande inte

Jag har faktiskt fått en del gjort idag. Mycket tack vare att jag knappt har pratat med någon fram till kl 14. Istället har jag suttit inne på mitt rum med halvstängd dörr.

Förläggaren tittade i alla fall in vid 14.30. Han meddelade att ett projekt (eller förlåt ett VERK, böcker är ju inga projekt!) som jag påbörjade arbetet med för ett halvår sedan och som sedan har stått still, kommer att tas ifrån mig och läggas över på min närmsta kollegas bord. Jag blev förvånande nog lättad. Vanligtvis gillar jag inte när saker tas ifrån mig, men mitt trötta jag orkar inte göra uppror.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Då kanske författaren också blir lättad?

Förlagsredaktören sa...

Bara han börjar skriva så blir nog alla lättade.

Anonym sa...

Jaså! Han är en sån. Då borde han lära av mig. Jag har sagt bye-bye till mitt manus nu. En vecka ca före deadline.
Eller "fäääääärdig" som Beppes docka sa. Var det Sigrid den hette?
Nu njuter jag av att se film, leka med photoshop och sitta i solen - när den behagar titta fram.
Ja och läsa, förstås. Ett par dagars skrivsemester. =D

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se