söndag 14 juni 2009

Lars Norén såklart

Det där var visst alldeles för enkelt för er. Det borde jag ju ha förstått. Kul att ni gillade den! Jag har läst cirka 400 sidor (det är lite irriterande att den inte är sidnumrerad trots allt. Konstnärligt men irriterande.). Jag gillade verkligen det jag läste. Texten är stundom väldigt vacker. Jag tror mitt problem bottnar i att den är så otymplig. Svår att bära med sig och svår att läsa i sängen.


Ett tag tänkte jag att jag skulle läsa lite här och där och strunta i ordningsföljden. Nu tror jag dock att jag skippar den planen och låter den bli sommarens långläsning istället. Jag är ju rätt nyfiken av mig och vill inte missa några detaljer. Sommaren 2009 blir det jag och Norén (och säkert några till)!

-- Post From My iPhone

3 kommentarer:

Ninni S sa...

Klart du ska läsa hela, varje ord. Det är det värt. Jag tyckte faktiskt att det var tråkigt när den var slut. Sista delen är mest intressant, moraliskt sett.
Trevlig läsning!

Helena Palena sa...

Läser den just nu. Den är så tjock och inga sidnummer. Jobbigt eftersom jag letar efter vissa saker. Jag är nu där han håller på med Masja mellan varven. Men det blir nog inget. Han är 27 år äldre. Man får ta en bit i taget. Boken är verkligen tjock. Som en bibel. Ska också kolla om han skriver om sitt möte med mig.

E sa...

Gud jag kommer ihåg när Bonnier gav ut den boken. Jobbade på marknadsavdelningen då. Vilket tryck det va efter den, både från media och från oss vanliga normala ;) Hade en låda full med dem stående under mitt skrivbord och inte i bokhyllorna för avdelningens handlager, bara för att den var så het. 30 tfnsamtal per dag och förlagsanställda som strök runt efter ett ex. Och förstår dem, för den e verkligen något så speciellt, rå och utlämnande på ett sätt som trollbinder tycker jag. är en av mina absoluta favoritböcker :)

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se