tisdag 23 juni 2009

Kommunikationsproblem

Det sista som hände innan jag lämnade förlaget igår var att formgivare K ringde för att kolla hur jag låg till med korrigeringarna i de två böcker vi just nu arbetar med. Han tänkte nämligen ta semester om en eller max två dagar. Dagar! Vi hade ju planerat två veckor till av korrigeringar innan böckerna ska till tryck. Jag har inte ens fått in det allra sista från författaren till den ena boken. Vi har tydliga kommunikationsproblem! Vi kom fram till att detta inte gick att lösa just då, utan ska istället höras nu på morgonen.

Förläggaren sa just att om K gör så där igen är det sista gången han gör ett jobb för det här förlaget. Dramatik på jobbet före klockan åtta en tisdag är förstås alltid uppiggande, men jag gillar verkligen K. Jag vill fortsätta jobba med honom. Jag fixar däremot inte att göra klart allt på två dagar.

Dagens uppdrag är alltså att försöka se till att böckerna kommer till tryckeriet i perfekt skick (som planerat om två veckor), att förläggaren blir nöjd med jobbet, att K får semster och att alla är nöjda och glada. Det var allt. God morgon på er!






 
Blogg listad på Bloggtoppen.se