fredag 8 maj 2009

Vilket förlag?

Det är många som funderar över var förlagsredaktören arbetar. Jag tänker nu berätta var jag inte arbetar.

Det är nämligen så att jag på lunchen råkade gå förbi det omtalade skyltfönstret hos Hedengrens. Där fick jag se att Hydra Förlag hade köpt sig lite utrymme. De visar stolt upp sina böcker. Problemet är bara det att den bok som de exponerar allra mest är en kokbok som de kallar Östeuropas kulinariska hemligheter. De visar ett helt uppslag med ett recept på en soppa och de skriver:

Det de har gemensamt är att de soppor.

Jag kan tycka att de borde ha läst korrekturet lite bättre och i alla fall att de när de upptäckte felet inte skulle ha valt just den sidan att visa. Jag förutsätter givetvis att de har upptäckt felet.

Nu vet ni alltså var jag inte arbetar. Hoppas att det känns lite bättre.

5 kommentarer:

Unknown sa...

Känns inte alls bra.

Anonym sa...

Bra scoop från förlagsvärlden tycker jag.

Berätta nu vem som ligger med vem och om alla i förlagsvärlden egentligen tycker att Bok-SM är det töntigaste som finns.


Titta, busenkelt. Mer sådant.

Maria sa...

Och vilket inspirerande text på uppslaget, sedan! ;-)

Anonym sa...

Jag är inte nöjd. Jag vill ha ledtrådar om inte annat. Ut med språket! Nu!

Anonym sa...

Vet faktiskt inte om du verkligen jobbar på ett förlag. Du kanske har, eller så är du en etablerad författare som har ett hum om hur det går till.
Har svårt att tro att du skulle sitta på något av Bonnierförlagen i alla fall.

Seså, ge oss mer ledtrådar...

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se