måndag 25 maj 2009

Gräddfils-manuset

Blev just inkallad till förläggaren. Han undrade hur det gick med bedömningen av manuset han lämnade för över två veckor sedan till mig. Ni vet det där gräddfils-manuset. Pinsamt nog hade jag helt glömt bort det. Jag försökte desperat komma ihåg vad det var det handlade om. Förläggaren kommenterade titeln och tyckte att den inte var den bästa. Jag kunde inte ens komma ihåg titeln! Jag mumlade därför något om att det nog verkade vara ett intressant manus och att det nog skulle kunna bli en bok av det där så småningom. Bäst att verka positiv täntke jag.

Förläggaren vill ha besked innan veckan är slut. Det går alltså inte att blunda längre. Manuset får åka med mig hem idag.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Och du kommer förstås säga att det är bra oavsett, eller hur...

Robert W sa...

Vi får väl hoppas att förläggaren inte läser din blogg. :-)

Anonym sa...

Ojoj! Jag tänker lite på författaren som väntar...

K sa...

Du skriver väl här vad du tyckte om det sen? Skulle vara kul att veta om du fick dina fördomar bekräftade eller inte.

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se