torsdag 30 april 2009

Valborgsmässoafton

Kanske är det för att det är valborgsmässoafton? Hela dagen har jag varit på ett fantastiskt bra humör. Inget tycks kunna bryta min härliga sinnesstämning:

  • Formgivare K har ringt fem gånger den senaste timmen för att fråga om småsaker. Jag blir bara glad över att höra hans röst! Varför samla i hop alla frågor till ett samtal när man kan sprida ut dem och prata dubbelt så mycket.
  • Författare S meddelar att han är försenad med texterna jag skulle ha fått idag. Jag svarar att han kan ta det lugnt. Vi hinner ändå. Det gör man ju alltid!
  • Förläggaren tjatar om böcker som inte kommit in i lagret i tid. Jag säger att det ordnar sig nog.
  • Marknadsföraren är som vanligt en cry baby. Jag drar några skämt och får honom att skratta.

Jag tycks vara ostoppbar i min positivism. Och med det tar vi helg, va?!

1 kommentar:

Weman sa...

Sådana tabletter vill jag gärna äta. Känner igen några av karaktärerna där...

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se