fredag 17 april 2009

Pengabråk

Det är så jobbigt med författare som ska krångla med allt. Jag tycker att det är konstigt att de inte förstår att det är bättre att hålla en låg nivå när det kommer till ekonomi. I alla fall till en början innan de lär känna människorna de ska arbeta med på förlaget.

Hur kan man börja bråka om en tusenlapp när man har chansen att tjäna många fler i framtiden? Det är klart att man kanske har väldigt dåligt med pengar och verkligen behöver de här hundralapparna. Men resultatet av det här blir ju att jag tröttnar och att det inte blir något alls av detta projekt och alltså inga pengar överhuvudtaget.

Alltså ett tips till alla författare är att inte börja bråka om pengar det första ni gör!

1 kommentar:

Unknown sa...

Vissa tror jag skriver för att tjäna pengar eftersom jag inte har några, men jag skriver för att jag har något att berätta, för att det får mej att må bra. Målet är att ge läsaren en oförglömlig käftsmäll då de läser det jag skrivit. Tycker man ska vara djävligt tacksam om man får sitt manus antaget, för det är tamejfan nästintill omöjligt.

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se