lördag 4 april 2009

Nordiska rådets litteraturpris

När jag sitter i solskenet kommer jag att tänka på samtalet jag hade med min chef i torsdags. Jag har hört det förr från honom och i torsdags fick jag höra det igen.

Han är nämligen fullkomligt galen i Per Petterssons bok Ut och stjäla hästar. Att jag fick reda på det igen berodde på att jag offentligt råkade säga att hans favoritbok skulle vara Flyga drake. Hans reaktion på mitt uttalande blev att han nästan skrek ut att så inte var fallet.

Nu har Per Pettersson fått pris, så det kanske är dags att ta och läsa något. I alla fall om ska tro prisutdelarna, Jonas Axelsson och chefen. Frågan är om man ska ta och läsa Ut och stjäla hästar eller om man ska vänta på Jeg forbanner tidens elv.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du jobbar alltså på Wahlström & Widstrand?
/
Therese

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se