tisdag 21 april 2009

Boktipset.se

Det är sådant prat om den nya sajten Boktipset.se. Jag kan berätta att jag har redan testat och det är bara jobbigt och inte alls så roligt.

Du kommer att bli sittande i timmar med att betygsätta böcker. Till vilken nytta kan man fråga sig? Är det inte så att du redan nu vet vilka böcker du vill läsa. Inte behöver du veta vad Torsten Svensson i Herrljunga gillar för böcker och kanske än mindre att Selma Andersson och du själv har samma boksmak.

Jag har läst blogginlägg där man pratar om fördelen med Boktipset jämfört med andra liknande sidor är att man kan bilda grupper och lägga blogginlägg. Då undrar jag om de personer som tycker att det är så bra aldrig har hört talas om Facebook eller Twitter.

1 kommentar:

Unknown sa...

Dagens boktips; James Frey, My friend Leonard. Jag läste den på engelska. Har inte varit med om en bättre läsupplevelse. Men då är jag en enkel kravlös människa.

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se