måndag 6 juli 2009

Inkompetent i dag

Ska buda en korr utomlands. Det är inte så ofta det händer och jag kommer därför inte exakt ihåg hur man gör. Det är en annan budfirma än den vi brukar använda, det är ungefär det jag minns. Eftersom personen som brukar hjälpa till med sådana ärenden är på semester kom jag på att jag skulle fråga den förläggare som har mest utlandskontakter. Vi arbetar i princip aldrig ihop och han blev därför lite förvånad när jag dök upp på hans rum. Han blev dock ganska upprymd och ville gärna hjälpa till. Rätt opretantiös tydligen (trots att ryktet säger annorlunda).

Han letade fram blanketten och erbjöd sig att även fylla i den åt mig, om jag tillhandahöll alla uppgifter. Problemet var dock att han skulle i väg på ett möte och därför inte hade möjlighet att hjälpa mig med detta förrän om ett par timmar.

Nu när jag fått lappen i min hand skulle jag faktiskt kunna fixa det här själv. Problemet är att han tycks se det som sin uppgift att hjälpa mig med detta och skulle rent av kunna bli besviken om det visade sig vara så enkelt att jag kunde fixa det själv. Inte mycket att göra. Jag får helt enkelt bjuda lite på min inkompetens idag.

1 kommentar:

Unknown sa...

Varför det? Vore det inte häftigare tt bjuda på sin kompetens? Göra kollegorna lite svettiga eftersom det är någon som hippsvips klarar en massa arbetsuppgifter.

//L

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se