torsdag 14 maj 2009

Ganska lugnt

Idag är det faktiskt ganska lugnt här på förlaget. Förläggarna har möte och jag kan lugnt läsa och redigera. Men när det är så här lugnt kan det också vara lite tråkigt. Man vill ju att det ska vara lite fart. Man blir liksom lite mer aktiv då.

Jag vet att jag har klagat tidigare på att folk kommer och stör mig hela tiden och att jag inte gillar när telefonen ringer. Jag känner inte att jag måste ta tillbaka allt det där men kanske att jag arbetar lite bättre när det är lite mer rörelse än vad det är just nu.

2 kommentarer:

www.malinrocaahlgren.com sa...

Har du nån "mall" om hur du gillar att ett följebrev ska vara. Alla säger så olika. Är färdig med min roman och ska skicka in den npnstans o vet inte var än o har aldrig gjort det förr. Tacksam för svar. Kram (o tack för din blogg)

Förlagsredaktören sa...

Kul att du gillar bloggen! Det finns ingen perfekt mall för följebrev till förlagen. Skriv det du känner för (men glöm förstås inte kontaktuppgifter). Brevet i sig är faktiskt inte särskilt viktigt. Allt hänger på manuset. Lycka till!

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se