tisdag 19 maj 2009

En och en halv timme

Har varit på jobbet i en och en halv timme. Detta har hänt:
1. förlagsmöte. Inte särskilt upplyftande i dag. Chefen pratade. Alla andra teg.
2. diskussioner vid kaffebryggaren. Nu pratade alla desto mer. Chefen kom dit. Alla tystnade. I panik sa någon något om vädret. Chefen skrattade. Smidigt.
3. fortsatta diskussioner med kollega på rummet. Förläggaren kom dit. Han tror alltid att vi pratar om honom. Eftersom det var precis det vi gjorde, fick vi sluta.
4. telefonsamtal med författare angående storlek på roylaty. Vill inte lägga mig i. Sånt där måste förläggaren ta.
5. druckit blåbärssoppa. Det var ett tag sen sist. Tror jag ska ta upp det drickandet igen.
Nu ska jag läsa en massa och göra lite mer förlagsredaktionella grejer (prata prata prata). Sedan blir det lunch med konkurrerande förläggare. Ska bli kul!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jag pratar alltid så chefen hör (som förvisso inte är på plats så ofta) Om jag blir av med mitt jobb av någon anledning kommer jag snabbt att bli av med det nya, för jag har svårt att tro att jag har så tur att jag får en till chef att dansa efter min pipa.

Jag måste helt enkelt se till att uppgradera mej från föreståndare till chef.

Anonym sa...

Vad skvallrade ni om på lunchen??
Att ni får in så sopiga manus, att trenden med pappa-historier är över eller kanske så seriösa saker som Googleavtalet?

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se